Ik krijg te horen dat de Carpentierstraat en ook de Laan van NOI last hebben van een hoge grondwaterstand.(ondergelopen kelders en zo) Klopt dit en hebben soms meer mensen hier last van. Gaarne reactie plaatsen dan weten we of we hierop actie moeten ondernemen.
Jacob/Imhoffstr. Via de gemeente kreeg deze verwijzing als men wateroverlast heeft: Wat betreft hoge grondwater, kunnen de bewoners het beste zelf of per bouweenheid een melding doen via: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Digitaal-Grondwaterloket.htm hier kan men een formulier invullen, bewoners worden dan individueel benaderd. Hier is ook een doorverwijzing naar de site waar men de grondwaterstanden kan inzien.
In het verleden waren er ook heel veel problemen in de Gerard Reijnstraat. De gemeente heeft toen extra pompen aangebracht en de afwatering verbeterd.
Twee weken geleden ben ik benaderd door een winkelier (Lunchroom Engelhard) in de Theresiastraat die telkens last heeft van een ondergelopen kelder. Hij zou graag zien dat hier aandacht aan werd besteed in Bezuidenhout Nieuws. Ik heb zijn verzoek doorgespeeld naar de wijkkrant.