| Aanmelder |
Topic  |
|
|
tonny
5 Posts |
Posted - 02/02/2011 : 17:09:21
|
Het is inderdaad behoorlijk lastig voor voetgangers, maar ik begrijp dat mensen hun fietsen ergens kwijt moeten. Soms gaan we maar op de rijweg lopen omdat het lastig is om de fietsen te ontwijken.Voor mensen met kinderwagens moet het helemaal moeilijk zijn en mensen met een invalidenwagen kunnen er al helemaal niet langs! Maar m.i. kan er best iets aan verbeterd worden, zo staan er voor onze deur twee fietsen met lekke band die ik nooit gebruikt zie worden, als al die ongebruikte fietsen alvast weg gehaald zouden worden, zou dat al schelen. Mensen met een benedenwoning zou verzocht moeten worden om in elke geval één fiets binnen te zetten, dat kán best. Verder weet ik geen oplossing, maar alle beetjes helpen. |
|
|
Pierre
13 Posts |
Posted - 02/02/2011 : 21:41:36
|
Het zijn natuurlijk tegengestelde belangen. Enerzijds fietsenbezitters die hun fiets ergens moeten parkeren, anderzijds voetgangers ( vooral invaliden en senioren met rollators) die steeds meer moeite hebben. De gemeente haalt fietswrakken zo nu en dan weg ( probleem : soms is het niet helemaal duidelijk wat en fiets"wrak" is en wat niet. Als je ergens overduidelijk wrakken ziet, die overlast veroorzaken zou je de gemeente kunnen bellen via tel 14070.
Een oplossing zou zijn: op wat grotere schaal fietsenstallingen creeeren.
Vraag derhalve aan iedereen : 1) Zou u zo'n stalling bij u in de omgeving willen hebben ? 2) Zou u daarvoor ook willen betalen, en zo ja ; hoeveel ? 3) Welke afstand tussen uw woning en de stalling zou aanvaardbaar zijn? 4) Zou u een plek bij u in de omgeving weten waar zo'n stalling geplaatst kan worden?
Pierre |
 |
|
|
tonny
5 Posts |
Posted - 03/02/2011 : 17:23:45
|
Als de straat/laan zich ervoor leent zou ik best een stalling in de straat willen hebben en, hoewel ik zelf niet meer fiets, er ook iets aan willen bijdragen,b.v. 15,- per jaar. Er is hier in de straat een onduidelijk plantsoentje in het midden waar best een goed uitziende stalling zou kunnen staan, zonder dat er iemand last van heeft of dat het het uitzicht verstoort. Zo'n stalling kan met klimop begroeid zijn, zodat het er alleen maar beter op wordt |
 |
|
|
ineke
1 Posts |
Posted - 20/03/2011 : 13:53:51
|
Een fietsenstalling bij mij in de straat zou ik zéér op prijs stellen. En ik zou daar - als ik er een vaste plek in kan krijgen - zeker voor willen betalen (5 euro per maand of zo). Ook in mijn straat (Cornelis van der Lijnstraat) is een smal plantsoentje wat een geschikte plek zou zijn (misschien gaat het om hetzelfde plantsoentje als dat van tonny...?). Wat afstand betreft: als het bij mij in de straat is of één straat verder, vind ik het prima. Verder denk ik dat de gemeente meer energie moet steken in het verwijderen van weesfietsen. Niet alleen in woon-straten maar ook bij veel winkels (bij AH hoek Laan van NOI bijvoorbeeld, en bij de bieb) staan behoorlijk veel van die wrakken. Het is bijzonder irritant als je je fiets niet kwijt kan omdat er ongebruikte fietsen staan geparkeerd.
Ineke |
 |
|
|
York
22 Posts |
Posted - 26/03/2011 : 10:28:11
|
Weesfietsen, fietswrakken en meer graag actief melden bij stadsdeel Haagse Hout (afd. Handhaving) of via gemeentelijk ContactCentrum door iedereen die er last van heeft. Veel bewoners blijken zaken te signaleren die niet bij de gemeente bekend zijn of minder onder de aandacht zijn, maar maken daar helaas niet of nauwelijks melding van. Ga eens in gesprek met de gemeente. Niet alleen klagen, maar ook zelf actie nemen, samen met anderen. Dan bereik je echt wat.
Consequent en actief melden door alle bewoners helpt! |
 |
|
|
victor
10 Posts |
Posted - 03/04/2011 : 13:58:07
|
Wat betreft fietswrakken: de gemeente kan pro-actief een kaartje aan het stuur bevestigen en als het kaartje er bijv. na twee maanden nog aanhangt, dat de fiets wordt afgevoerd. Wat betreft stallingen: ik stelde een speeltuintje voor op het pleintje van de H. Zwaardecroonstraat/Stuyvesantstraat, maar dit pleintje zou eventueel ook kunnen worden gebruikt voor fietsenstallingen. Daarvoor zou ik zelf EUR 15 - EUR 20 per maand over hebben. |
 |
|
|
Debbie
48 Posts |
Posted - 08/06/2011 : 20:17:49
|
Ik moet bekennen dat ook wij ons schuldig maken aan defecte fietsen die buiten staan. Het idee is om ze een keer op te knappen, maar misschien moeten we dat idee laten varen na een jaar. Eentje gaat binnenkort weg trouwens. Als we een opbergmogelijkheid hadden zouden ze daar staan, maar helaas biedt een bovenwoning die ruimte niet.
Wat betreft een fietsenstalling heb ik gemengde gevoelens. Binnenkort komt een kinderzitje op mijn fiets, en dan zou ik aan de ene kant wel een fietsenstalling (overdekt & afsluitbaar) willen hebben, maar niet te verweg.
De halve koepels fietsenstallingen zijn - naar ik gehoord heb in andere regio's echter niet geschikt voor fietsen met kinderzitje + wind/regenscherm, de fiets past er dan niet meer rechtop in. Dus dan zou ik telkens het zitje/scherm eraf moeten halen, wat ik dan ook weer niet ga doen en dus alsnog náást de stalling parkeer. Als m'n fiets + zitjes en scherm er wel in zou passen zou ik wel een stukje willen lopen denk ik. http://nl.wikipedia.org/wiki/Fietstrommel
1) Zou u zo'n stalling bij u in de omgeving willen hebben ? Ja, mits een fiets met voor en achterkinderzitjes en wind/regen scherm erin past 2) Zou u daarvoor ook willen betalen, en zo ja ; hoeveel ? Afsluitbaar: ja. Hoeveel? Hmm. De gemeente vraagt 39 euro voor een parkeervergunning voor 1 auto per jaar (en dan heb je nog niet gegarandeerd plek). In zo'n fietstrommel passen 5 fietsen, op 1 parkeerplek. Er zijn wat aanschafkosten, maar het is wel milieuvriendelijker om te fietsen. En met het geld wat de gemeente krijgt voor het parkeren mag best wat geinvesteerd worden in het verkeer, dus tussen de 8 en 10 euro per jaar. 3) Welke afstand tussen uw woning en de stalling zou aanvaardbaar zijn? 15 - 20 meter, dit ivm uitladen van boodschappen en kinderen, dat kan natuurlijk voor de deur maar dan wil ik zo snel mogelijk thuis zijn.) 4) Zou u een plek bij u in de omgeving weten waar zo'n stalling geplaatst kan worden? De middenberm van de JVS (dwars op de "rijrichting" zodat je er van de zijkant in kan.
|
 |
|
|
York
22 Posts |
Posted - 19/06/2011 : 10:13:47
|
| Neem eens contact op met het stadsdeelkantoor en bespreek het. Er is meer mogelijk vanuit Haagse Hout door extra mogelijkheden van direct in te zetten budgetten. Niet geschoten, altijd mis ;-) |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|